Våga vägra Vasa!

2016-08-19 @ 19:23:00
Det gjorde allt lite ont i hjärtat när jag idag blev meddelad om att man gått vidare med beslutet om att fortsätta planeringen med att flytta vår utbildning till Vasa under 2018. Som våra fantastiska lärare kämpat med att skapa en mycket bra utbildning här i Jakobstad och kämpat med att få ha kvar utbildningen, men såklart skall de bli överkörda. För att inte tala om oss studerande, ingen har ens frågat oss, som det berör, vad vi tycker om utbildningen.
 
Vi har alldeles underbara lärare och personal på BI, som är mycket måna om oss, vi är en enda stor familj allihopa. Utomstående studerande blir chockerade när de kommer på besök, över hur trevligt vi har det, hur motiverade vi är inför våra studier och vilka fantastiska möjligheter vi har här. Vi har precis fått nya, fräscha och mycket ändamålsenliga utrymmen, vi har väldigt goda resurser här som utbildningen verkligen tar till vara på. Den härliga stämningen och miljön på BI är vad som behövs för att man skall kunna bli en bra barnträdgårdslärare, en flytt till Vasa skulle innebära en avsevärd försämring av utbildningens kvalité.
 
Mig berör det kanske inte rent praktiskt lika mycket eftersom jag hinner bli klar innan, men det smärtar att se på när allt det hårda arbete personalen lagt ned bara skall försvinna, och att framtida barnträdgårdslärarstuderande inte skall få samma fina möjligheter som vi. Våga vägra Vasa!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna blogg står jag, en tjugoårig barnpedagogikstuderande tjej, bosatt i svenskfinland, som älskar fotografering, djur av alla dess sorter och min underbara sambo.



Fotograferar gör jag med;

Canon EOS 70D
Sigma 70/2.8 EX DG Macro
Canon EF 50/1.4 USM
Sigma EX 17-50/2.8 DC OS HSM
Tamron AF SP 70-300/4-5,6
Di VC USD