Kamerapanik

2014-07-19 @ 18:18:00
Upptäckte till min stora förskräckelse nyss, vad jag trodde var damm på sensorn, hänt en gång tidigare men det försvann med en blåsbälg. Hade ingen blåsbälg hemma nu, så testade istället med luft på burk, och det blev tusen gånger värre, där förstördes sensorn hann jag tänka... trodde jag skulle bli tvungen att åka långt och lägga ut dyra pengar för rengöring eller reparation, rent av bli tvungen att köpa ny. Blåste lite för skojs skull på spegeln ovanför också och vips så var smutsen borta, ooh, vilken lättnad, kvällen är räddad. Aldrig hört talas om smuts på spegeln där, men tydligen är det också möjligt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna blogg står jag, en tjugoårig barnpedagogikstuderande tjej, bosatt i svenskfinland, som älskar fotografering, djur av alla dess sorter och min underbara sambo.



Fotograferar gör jag med;

Canon EOS 70D
Sigma 70/2.8 EX DG Macro
Canon EF 50/1.4 USM
Sigma EX 17-50/2.8 DC OS HSM
Tamron AF SP 70-300/4-5,6
Di VC USD