Sommarlistan

2015-06-12 @ 20:39:00
Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
I nästa vecka blir det inskolning på det andra jobbet och så skall jag hinna med en hel del hundklippningar också. Midsommar är det ju också, får se vad man hittar på då.
Tre saker du vill göra i sommar.
Fotografera mera, äta massvis med jordgubbar och njuta av sommaren.
Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Stressa, vara sjuk, kanske råka ut för något otäckt?
Vad blir din sommarplåga 2015?
Någon sommarplåga har jag då inte, repeat på Spotifys topplistor brukar det bli.
Landet eller stan?
Tja, vi bor ju i stan så det blir väl stan på denna punkt, men landet tycker jag nog allt är väldigt mysigt också.
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Doften av gräs, blommor och grillmat (?)
Vad grillar du helst?
 
Nej, faktiskt inte korv allra helst av bilderna att döma, någon biff av nöt kanske.
Vad är sommarmat för dig?
Nypotatis och något grillat med en god sallad, och Jimmys mammas köttbullar ger mig också sommarkänslor! Och jordgubbar, jordgubbar, jordgubbar med glass, om man nu kan räkna det som mat.
Sommarjobb - ångest eller glädje?
 
Denna sommar blir det nog ingen ångest, har ju ett väldigt roligt jobb, utöver det blir det ju lite städjobb på ett nytt ställe, verkade helt trevligt det också.
Vad är din värsta sommarinsekt?
 
Näe, inte nyckelpigor, men denna fina fick lov att vara bild här iallafall. Men här måste jag nog säga myror, de är något av de värsta jag vet, och myggor, fy!
Vilka böcker ska du läsa?
Oj, några böcker vet jag inte om det blir i sommar, har nog lite nog av böcker för tillfället med allt skolarbete och ett par kriminologi böcker på det.
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Inte vad jag vet, det återstår att se.
Vad är det somrigaste plagget du har?
Svårt att säga, skaffat en del nya klänningar på sista tiden, men dessa två är väl allt lite somriga.
Sommarregn - ja eller nej?
Nej usch, det får nog vara färdigt regnat nu! I och för sig kan det väl vara mysigt också, men låt det inte hända ofta!
Och till sist - din bästa sommarrutin!
Någon sommarrutin har jag nog inte, denna sommar blir det att stiga upp tidigt på morgnarna för att jobba och sedan hundklippandet också, men däremellan skall man väl hinna njuta lite av sommaren också. Nu börjar annars mycket nya kunder strömma in, börjar nästan bli lite orolig över nästa vecka, har en ledig dag kvar som jag sådär halft redan lovat åt någon annan och ännu samma vecka brukar det kunna ringa en del, men vad kan man, någon lyckas jag väl klämma in på en tagen dag och resten får vänta lite.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna blogg står jag, en tjugoårig barnpedagogikstuderande tjej, bosatt i svenskfinland, som älskar fotografering, djur av alla dess sorter och min underbara sambo.



Fotograferar gör jag med;

Canon EOS 70D
Sigma 70/2.8 EX DG Macro
Canon EF 50/1.4 USM
Sigma EX 17-50/2.8 DC OS HSM
Tamron AF SP 70-300/4-5,6
Di VC USD