Tjugosjunde februari

2016-02-27 @ 16:46:00
Otroligt vad mycket snö vi fått nu då plötsligt! Sådant underbart väder vi haft idag, var till och med på väg ut på en skidtur, men så hade jag glömt skidskorna i bilen som Jimmy var iväg med, så typiskt.
Sådär annars då? Paniken kommer krypandes allt mer, vi har så otroligt mycket som skall vara gjort inför, under och efter praktiken, hur skall man ens orka och hinna med allt? Tänk om man bara kunde få njuta av praktiken och verkligen få fokusera på att vara tillsammans med barnen, men icke.
Men bara man klarar detta så är ju det mesta av utbildningen egentligen över, tvåan är det absolut värsta har man fått höra många gånger, allt lite tur att vi är den sista årskursen som går efter det gamla utbildningssystemet, så kanske andra slipper få uppleva detta. Okej, nog med det negativa, även om det känns ibland som att detta egentligen arbetsmässigt är en 5-årsutbildning, som de tryckt ihop till en 3-års, så är det ju nog allt så skönt att vi blir färdiga nästa år, tjoho, vad härligt det skall bli!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna blogg står jag, en tjugoårig barnpedagogikstuderande tjej, bosatt i svenskfinland, som älskar fotografering, djur av alla dess sorter och min underbara sambo.



Fotograferar gör jag med;

Canon EOS 70D
Sigma 70/2.8 EX DG Macro
Canon EF 50/1.4 USM
Sigma EX 17-50/2.8 DC OS HSM
Tamron AF SP 70-300/4-5,6
Di VC USD